Skills sp. z o.o.

Facylitacja spotkań / zarządzanie spotkaniami

Spotkania (tradycyjne jak i on-line) wiążą się często ze sprzecznymi interesami uczestników.

Dodatkowo wiążą się z emocjami nad którymi trudno biorącym udział zapanować.

Tym trudniej jest również o zachowanie bezstronności.

Z tego względu zewnętrzna, bezstronna i odpowiednio przygotowana osoba facylitatora może pomóc uczestnikom dojść do porozumienia i wypracować akceptowalne rozwiązanie.

 

 

Facylitator to osoba wykwalifikowana w wykorzystaniu odpowiedniego procesu, modeli, technik i narzędzi facylitacji.

Wśród nich znajdują się:

  • Parafrazowanie wg. modelu Feedback,
  • Model czteropolówki,
  • Sytuacja, Propozycja, Oczekiwane Rezultaty (SPO),
  • Model Process Iceberg®,
  • Symptom, Przyczyna, Działanie (SCA),
  • Alegorie,
  • Opowiadanie Historii.

Facilitation_Referencje_SGH_skillsLicencja: Wystawca

Facylitator wie również jaki format:

  • Grupa – oznacza, że uczestnicy będą pracowali razem,
  • Każdy – znaczy, że każdy będzie pracował sam,
  • Wszyscy do jednego – będzie powodować, że wszystkie osoby będą razem pracowały nad jednym problemem,
  • Jeden do wszystkich – jedna osoba pracuje w imieniu osób pozostałych, np. gdy ma największe doświadczenie.

będzie najbardziej odpowiedni do celu spotkania.Referencje_Facilitation_BWIPoland_skillsLicencja: Wystawca

Facylitator potrafi również oszacować czas konieczny do przeprowadzenia warsztatu:

  1. O ile z zagadnieniami, które są pewne (tzn. pytanie na które trzeba udzielić odpowiedź jest jasne, a odpowiedź jest łatwa do uzyskania od uczestników warsztatu), to łatwiej jest również oszacować konieczny czas, a sama realizacja nie powinna odbiegać od założeń.
  2. W przypadku kiedy mamy do czynienia ze złożonością (tzn. pytanie jest jasne, ale odpowiedź nie jest jeszcze znana) to czas pierwotnie szacowany może w trakcie realizacji warsztatu wydłużyć się nawet 2,5 krotnie.
  3. Ostatecznie kiedy mamy do czynienia z niepewnością (pytanie/problem/zagadnienie nie jest znane i należy najpierw je/go zrozumieć, by znaleźć odpowiedź lub rozwiązanie) to faktyczny czas samego warsztatu może wydłużyć się nawet 4,25 razy.

Referencje_PRINCE2_Facilitation_Foudation_CUPTLicencja: Wystawca

W sprawie przeprowadzenia warsztatu facylitowanego (tradycyjnego lub on-line) dla Państwa organizacji zapraszamy do kontaktu z nami e-mailem: info@skills.pl lub telefonicznie: + 48 60 333 666 3

 

© 2023, admin. Wszystkie prawa zastrzeżone. Prosimy o kontakt z autorem w celu wykorzystania treści. portal@skills.pl

skills®pl
Translate / Übersetze

Nie można kopiować treści tej strony bez zgody skills®. Prosimy o kontakt pod e-mail: portal@skills.pl.