Skills sp. z o.o.

Korpo-rady: Jak zadbać o odporność psychiczną w czasach pandemii?

W momencie, gdy znana dotychczas codzienność, zostaje zaburzona poprzez niespodziewaną sytuację, wielu osobom ciężko jest się do niej przystosować i jest to zupełnie normalne. Pandemia COVID-19 wprowadziła wiele zmian w życiu każdego z nas. 

Zakaz opuszczania domów, puste półki w sklepach, konieczność noszenia maseczek, ograniczenia w transporcie publicznym, praca w trybie zdalnym, mieszanie się sfery zawodowej z prywatną. To tylko kilka rzeczy, które wydarzyły się w przeciągu kilku miesięcy, a które zupełnie zmieniły nasze życie. Takie zmiany zawsze wiążą się ze stresem, a co za tym idzie gorszym samopoczuciem oraz zdenerwowaniem.

Jak zatem zadbać o odporność psychiczną w czasach pandemii?

Niestety, nie ma jednoznaczniej odpowiedzi na to pytanie, istnieją jednak wskazówki, których stosowanie może pomóc nie wpadać w panikę i lepiej radzić sobie ze zmieniającą się sytuacją nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Poniżej kilka wskazówek, które warto wprowadzić do swojego życia w czasie pandemii.

1. Ogranicz dopływ informacji i zachowaj spokój

Oczywiście nie zniechęcamy Cię do tego całkowicie, ponieważ warto wiedzieć co dzieje się w kraju i na świecie. Jednak sprawdzanie statystyk dotyczących liczby zachorowań, zgonów i prędkości rozprzestrzeniania się pandemii kilka razy dziennie jest przesadą. Co więcej, zagłębiając się w negatywne informacje jeszcze bardziej będziesz się denerwować. Postaw sobie za cel, że każdego dnia przeczytasz taką samą liczbę pozytywnych, jak i negatywnych informacji.

2. Nie tylko Psyche 
Odpowiednia dieta i praca nad kondycją fizyczną są równie ważne, jak kondycja psychiczna. Nawet jeśli siłownie i baseny są zamknięte, a na dworze trzeba nosić maskę, możesz przecież stworzyć własną strefę do ćwiczeń w domu.
Nawet jeśli nie jesteś fanem sportu poświęć chociaż kilka razy w tygodniu po 20 minut na ulubione ćwiczenia, zobaczysz, że po zakończonym treningu poczujesz się lepiej.

3. Utrzymuj kontakty
Nawet jeśli spotykanie się ze znajomymi nie jest wskazane, masz wiele innych możliwości – dzięki komunikatorom w kilka sekund możesz rozpocząć rozmowę wideo albo umówić się z przyjaciółmi na grę online. Sposobów jest wiele, dlatego nie zamykaj się na innych!

4. Naucz się relaksu 
Także bez pandemii nasza codzienność jest często pełna stresu, pośpiechu, zmartwień. Potrzeba wyciszenia się i znalezienia wewnętrznej równowagi jest bardzo ważna, gdyż to jest właśnie moment największego napięcia jest tym, kiedy najłatwiej nauczysz się panować nad emocjami i własnymi myślami. W sieci znajdziesz mnóstwo szkoleń i webinarów na ten temat.

5. Lockdown, czy kwarantanna – nie muszą być straconym czasem
Obowiązkowy, długotrwały pobyt w czterech ścianach po pewnym czasie każdemu da się we znaki. Ale możesz coś  zrobić w tej sytuacji, aby nie zwariować i sensownie wykorzystać czas: to dobry moment na podniesienie kwalifikacji i wzmocnienie swojej pozycji zawodowej. Dzięki kursom online możesz nauczyć się prawie wszystkiego. Pomyśl, co może Ci się przydać, albo co chciałbyś umieć i znajdź właściwe szkolenie. Bądź z siebie dumny – wewnętrzne zadowolenie, oprócz nabytej wiedzy, sprawi Ci dużo satysfakcji, co wpłynie pozytywnie na Twoje życie.

Mimo tego, że życie w czasach pandemii nie jest proste, pamiętaj o naszych radach.
Stosuj się też do odgórnych wytycznych, w ten sposób zabezpieczysz nie tylko siebie, ale również bliskich.

Jeśli Ty też chcesz napisać artykuł na portal skills.pl, to skontaktuj się z nami: portal@skills.pl

 

Zostaw wiadomość

*