Skills sp. z o.o.

Jak pogodzić miłość i pracę? Czyli biurowe sympatie, antypatie i romanse

Żartujemy razem, dzielimy zawodowe problemy, zwierzamy się sobie z kłopotów w domach i z nieprzyjemnych wymian zdań z szefem. Nic dziwnego, że z czasem między nami – pracownikami korporacji – nawiązują się mocniejsze więzi.

Gdy jednak z kolegów i koleżanek z pracy stajemy się dla siebie czymś więcej (lub mniej!), pojawiają się pierwsze trudności. Dziś zatem o tym, co począć z biurowymi sympatiami i antypatiami.

Więcej niż przyjaciele

Statystyki mówią, że aż 25% Polaków właśnie w miejscu pracy znalazło miłość swojego życia. Jednocześnie 1/3 wszystkich związków pomiędzy współpracownikami jest utrzymywana w najgłębszym sekrecie. Nic dziwnego – polityka firmy bywa niejasna w zakresie „nieprofesjonalnych” relacji, do tego zakochani obawiają się plotek oraz negatywnej oceny przełożonych. Dochodzą jeszcze problemy natury zawodowej, zwłaszcza gdy jedno z partnerów stoi wyżej w hierarchii.

Utrzymanie rozgraniczenia pomiędzy życiem prywatnym a korporacyjnym może być w takiej sytuacji bardzo trudne. Nie ma instrukcji, które powiedzą nam, jak zachować miłość i jednocześnie osiągać zawodowe sukcesy. Najważniejsze to zachować trzeźwy osąd sytuacji oraz… rozmawiać ze sobą. „Problem” jest wspólny, a to, jak sobie z nim poradzicie, może być pierwszym ważnym sprawdzianem dla Waszej relacji.

Jeszcze nie wrogowie

Pozornie prostsza sytuacja to ta, gdy za koleżanką lub kolegą z pracy nie przepadamy. Kłopot zaczyna się wtedy, gdy brak sympatii idzie w parze z brakiem szacunku, a także z otwartą lub tajoną wrogością. Złośliwe plotki, skargi do przełożonych i rozdmuchiwanie wszelkich porażek to dla wielu osób smutna korporacyjna codzienność. Tu także nie ma prostych rozwiązań: jedni radzą zacisnąć zęby i wytrzymywać do 16.00, inni sugerują szczerą rozmowę z „wrogiem”. Jeśli rozmowa nic nie da, warto poprosić o mediacje kogoś z działu kard – taka osoba zna się na rozwiązywaniu konfliktów i wie, jak walczyć o dobrą atmosferę w zespole.

Jak przetrwać w korporacyjnej dżungli emocji?

Komunikacja to podstawa, dlatego nieważne, czy lubicie się za dużo, czy za mało, weźcie sobie do serca naszą radę i po prostu z sobą rozmawiajcie. Będziecie zdziwieni, jak wiele rzeczy można tak załatwić!

Fot. https://www.instagram.com/karo_linia_at_work/

 


Zapiszesz się w mniej niż:

Jeśli Ty też chcesz umieścić artykuł na portalu skills.pl to skontaktuj się z nami: portal@skills.pl

Marta Pogorzelska-Nędzi

Marta Pogorzelska-Nędzi

Redaktor Naczelna portalu skills.pl i Wiceprezes skills sp. z o.o.
Absolwentka:
• Dziennikarstwa i reklamy w Wyższej Szkole Komunikowania i Mediów Społecznych im. Giedroycia w Warszawie
• Dziennikarstwa w Wyższej Szkole Dziennikarskiej im. Melchiora Wańkowicza w Warszawie
• Socjologii (Instytut Stosowanych Nauk Społecznych) na Uniwersytecie Warszawskim.
Ukończyła także podyplomowe studia z zakresu Zarządzania Nowoczesną Firmą w Polish Open University.
Publikowała artykuły w czasopismach takich wydawnictw, jak: BAUER, INFOR, MURATOR.
W wydawnictwie Murator SA (Grupa ZPR), była redaktorem merytorycznym i realizowała projekty wydawnicze.

Latest posts by Marta Pogorzelska-Nędzi

Zostaw wiadomość

*

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Translate / Übersetze