Skills sp. z o.o.

Czy naprawdę chodzi o certyfikat?

Co ma certyfikat do umiejętności? Tyle co prawo jazdy do jazdy po mieście!

Coraz częściej słyszymy od potencjalnych klientów, że to co ich interesuje to “taki dokumencik”, “certyfikacik” lub “kwit”. Skłonni są za niego zapłacić jak najmniej, zdobyć go jak najszybciej, a potem dodać go sprawnie do swojego cv.

Zaczęliśmy się jednak nad tym zastanawiać, by zrozumieć ten tok rozumowania.

Czy naprawdę chodzi o sam certyfikat? Czy też chodzi o korzyści wynikające z jego posiadania?

Korzyścią wynikającą z posiadania certyfikatu jest wynagrodzenie otrzymywane od pracodawcy lub kontrahenta. Ten płaci jednak nie za certyfikat (chociaż ten przydaje się do zdobycia zlecenia lub pracy). Płaci on jednak za umiejętność zastosowania wiedzy wynikającej z posiadania certyfikatu.

Jeśli więc nie chcemy wypaść jak Nikodem Dyzma (osoba, która zdobyła stanowiska nie posiadając kwalifikacji) to powinniśmy dobrze zrozumieć dziedzinę, którą będziemy następnie stosować w praktyce.

Konkludując dobrze mieć prawo jazdy (na wypadek, gdyby ktoś je chciał sprawdzić), ale na ulicy decydują umiejętności jazdy i nad tym trzeba pracować.

Jeśli Ty też chcesz umieścić artykuł na portalu skills.pl to skontaktuj się z nami: portal@skills.pl

Jeśli to lubisz, to podziel się z innymi:
Jestem na:

Tomasz Nędzi

Założyciel i Prezes Zarządu w skills sp. z o.o.

Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowych Studiów Telekomunikacji, Informatyki i Zarządzania CITCOM Politechniki Warszawskiej, oraz Programu Executive MBA Politechniki Warszawskiej, London Business School, HEC, NHH.

Od 1993 roku związany z zarządzaniem.

Najpierw jako przedsiębiorca w branży wydawniczej w latach 1993-1998. Potem jako Kierownik Projektu i Programu dla takich organizacji jak: IBM Polska sp. z o.o., NASK j.b.-r i NTI sp. z o.o. (w latach 1999-2004).

Od 2004 jako przedsiębiorca w branży szkoleń akredytowanych (PRINCE2®, AgilePM®, PRINCE2®Agile, MoR®, P3O®, MSP®, OBASHI®, Facilitation®, MoP®, AQRO®, SAF®), gdzie jako Approved Trainer pomógł zdobyć międzynarodowe certyfikaty z zarządzania ponad 4000 osób.

Był także wykładowcą Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz w Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania.

Jest współautorem międzynarodowych i polskich książek, oraz recenzentem międzynarodowych podręczników zarządzania (PRINCE2 20017, MoR, MSP, P3O, AgilePM).

Jego artykuły były publikowane w takich czasopismach jak “Zarządzanie Projektami”, “Computerworld”, „IT WIZ”, “Strefa PMI”, “Gazeta Finansowa”,
Jestem na:

Latest posts by Tomasz Nędzi

  1. Michał Reply

    Szanowni Państwo,
    Mysle że pytanie nalezy postawić inaczej.
    Komu i do czego potrzebny jest certyfikat.
    Certyfikujący sie- żywi nadzieje że dzieki temu zdobędzie nowe umiejetnosci i nowa lepszą pracę.
    To jego potrzeba.
    Niemniej z własnego doświadczenia wiem iż certyfikaty, nawet poparte wiedza w cholernie wielu firmach sa wrecz odstraszające od potencjalnego kandydata.
    Odstraszajace firme od zatrudniania go – bo.. firma sie boi że człowiek ja poprzewraca do góry kołami bo ma nowszą wiedza, lub też firma kompletnie pomija certyfikaty – albo celowo, albo z nieświadomosci ich wagi, trudu włożonego w ich zdobycie, czy tez doświadczenia koniecznego – aby na jego bazie wogóle mówić o uzyskaniu certyfikacji.

    PRzykra konkluzja: Polski rynek nie ceni ludzi z certyfikatami, ale przede wszystkim nie rozumie wartości jakie za certyfikatami stoja i co oznacza taki papier przy danym kandydacie. Polski rynek nie potrafi dowiazac konkretnych umiejetnosci jakie certyfikat poświadcza- do człowieka i nie widzi przełożenia na swój biznes.
    Smutne to, wiem, ale niestety cholernie prawdziwe.

  2. Tomasz Nędzi Reply

    To bardzo celna uwaga.
    Na szkoleniach mówimy o koncepcji Uzasadnienia Biznesowego (porównanie korzyści i kosztów), które powinno być brane przy inwestowaniu pieniędzy.
    W przypadku szkoleń są co najmniej 2:
    1. Uzasadnienie Biznesowe pracownika – osoby, która inwestując swój czas i pieniądze chce zdobyć korzyści w postaci nowego, wyższego wynagrodzenia.
    2. Uzasadnienie Biznesowe pracodawcy – organizacji, która inwestując czas i pieniądze w szkolenie pracownika chce uzyskać dodatkowe korzyści wynikające z usprawnienia pracy organizacji.
    To czy te korzyści uda się uzyskać zależy w dużej mierze od dojrzałości (“poukładania”) organizacji, która pracownika zatrudnia. Im niższa dojrzałość organizacji tym niższe korzyści.

Zostaw wiadomość

*

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Translate / Übersetze
error: Content is protected !!